نوشته شده توسط : جوانان پایگاه بسیج وکانون فرهنگی

سلام دوستان / امیدوارمه که شمه حال خوار باوه / خوب فکر کنید ، خوب باشید تا خوب شوید

به من نگید برو بابا دلت خوشه هزار و یک مشکل داریم ، آقا اگه اسم این کاراتو مشکل بزاری غم و غصه فراوان بخوری حل میشه ؟!!!!!!! راست و صادق باش مدیریت کن خدا با توست بنده خدا .... یا علی مدد

 

راستی اومدم بگم که پایگاه محلمون مثل هر ساله تو تابستون کلاس های اوقات فراغت تشکیل میده تا دیر نشده دوستان جوون و نوجوون اعم از خواهر ها و برادرها برند ثبت نام کنند تا دیر نشده ....

اگه اطلاعات کامل تر میخواین می تونید برید به دفتر فرهنگی شلمچه پیش آقای احمد زین العابدینی خودمون .

 

دلتون شاد و تنتون سالم / بشتابید به سوی خوبی ها              



:: موضوعات مرتبط: عزیزک ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جوانان پایگاه بسیج وکانون فرهنگی

فتح خرمشهر؛ نقطه آغاز تزلزل دشمن (تحليل)

 

روز سوم خرداد سالگرد حماسه آزادي و فتح خرمشهر پس از بيش از يك سال و نيم اشغال به دست بعثيان است. خرمشهر براي ملت ايران تنها يك شهر نيست، بلكه تاريخ گوياي پايداري، ايثار، مقاومت و جاودانگي انقلاب است.

عراق پس از تمهيدات سياسي و نظامي با 563 مورد تجاوز زميني، 221 مورد تجاوز هوايي و 24 مورد تجاوز دريايي، در ساعت 14:15 بعدازظهر 31 شهريور 59 با سه فروند ميگ 23 فرودگاه بين‌المللي تهران را به تقليد از حمله نيروي هوايي اسراييل در جنگ شش روزه عليه اعراب (مصر) مورد تجاوز قرار داد و به اين ترتيب خوي توسعه‌طلبانه و تجاوزگري خود را آشكار كرد و جنگ تحميلي عراق عليه ايران رسماً آغاز شد. صدام در اين روز به مركز فرماندهي ارتش آمد تا در اتاق ويژه عمليات از نزديك در جريان اولين روز جنگ با ايران قرار گيرد. او در حالي كه چفيه قرمز رنگي بر سر داشت و نوار فشنگي به دور كمرش بسته بود، وارد اتاق اصلي هدايت عمليات مي‌شود. ژنرال عدنان خيرالله، وزير دفاع عراق به استقبال صدام آمده و به او مي‌گويد: «سرورم! جوانان ما بيست‌ دقيقه قبل به پرواز درآمدند.»

صدام در پاسخ به او مي‌گويد: «نيم ساعت ديگر كمر ايران را خواهند شكست.»

بعدازظهر 31 شهريور ماه سال 59 خرمشهر زير آتش سنگين ارتش عراق قرار گرفت. انبوهي از آتش خمپاره‌ها و توپ‌هاي دشمن روي شهر، همه غافلگير شده بودند و حيران. شهر در آتش مي‌سوخت و صداي انفجار لحظه‌اي قطع نمي‌شد. طولي نكشيد كه بيمارستان پر شد از انبوه مجروحان و شهيدان. زنان و كودكان و سالخوردگان، آواره بيابان‌ها و جاده‌ها شده بودند. مردم به خصوص جوانان روي به مسجد جامع(نماد مقاومت) و ديگر پايگاه‌ها آوردند تا براي مقاومت سازماندهي شوند.

34 روز مقاومت

گروه‌هاي مقاومت به سرعت شكل گرفت و در محورهاي هجوم، جنگ و گريز شروع شد. آن طرف از توپخانه، تانك، خمپاره‌انداز، مسلسل‌هاي سنگين و قواي زرهي بهره مي‌برد و اين طرف فقط چند تفنگ ام‌يك، ژ3، بطري‌هاي آتش‌زا و چند آرپي جي داشت.

34 روز مقاومت و تلاش در اين وضعيت اگر چه بسياري از مدافعان شهر را به كام شهادت كشاند ولي دشمن را در دستيابي سريع به اهدافش و اشغال سريع خوزستان ناكام گذاشت. هر چند كه خرمشهر خونين‌شهر شد و به دست دشمن افتاد.

چهارم آبان 59 را بايد روز پايان حماسه خونين شهر ناميد؛ حماسه‌اي كه در 34 روز جلوه كرد. اين روز، روز اشغال شهري است كه مدافعانش طي 34 روز نبرد و تلاش شبانه‌روزي كوشيدند با اداي تكليف الهي خود دشمن را از گسترش تجاوز به ايران اسلامي باز دارند.

 

 خرمشهر اشغال شد، لكن حماسه‌ها، ايستادگي‌ها و جانبازي‌هايي آفريد كه اولاً افتخاري بزرگ را در تاريخ اين مرز و بوم به ثبت رساند، ثانياً باعث شد دشمن بيش از اين خطرپذيري نكند و ثالثاً اين مقاومت اعتماد به نفسي را براي اردوي خودي به ارمغان آورد كه دست‌مايه رزمندگان براي بيرون راندن دشمن از سرزمين اسلامي شد.

اهداف عمليات

آزادسازي خاك جمهوري اسلامي ايران از اشغال دشمن و بازپس گيري مناطق استراتژيك و شهرهاي مهم مانند: حميديه، خرمشهر، هويزه، جوفير و حسينيه و نورد از اشغال متجاوزين عراقي از اهداف اين عمليات بود.

عراق با تداوم اشغال خرمشهر مي‌كوشيد آخرين و مهم ترين اهرم فشار خود را براي واداشتن ايران به شركت از موضع ضعف در مذاكرات صلح، حفظ كند.

متقابلا آزادسازي اين شهر مي‌توانست نماد تحميل اراده جمهوري اسلامي ايران بر متجاوز و اثبات برتري اش در جنگ باشد.

هدف اساسي  عمليات بيت المقدس تداوم رزم عليه دشمن، تهديد بصره، كاهش توان رزمي دشمن، آزادسازي خرمشهر و خارج نمودن اهواز از برد توپخانه بود. البته ملاحظات سياسي در رابطه با بي ثبات نشان دادن رژيم صدام، وادارنمودن عراق به پذيرش شرايط ايران براي پايان جنگ، كاهش فشار مشكلات مهاجرين جنگي در داخل كشور و ايجاد زمينه براي فعاليت هاي كشاورزي در مناطق حاصلخيز خوزستان نيز مورد توجه بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()